(Motorola HC12) Re: mcu + a - : miscellaneous

Petr Lascak hwsoft@seznam.cz
Středa Červenec 28 15:01:45 CEST 2004

Marek Peca pise:
> [...]

  * Von Neumannova architektura
> Pokud jde o radu HC(S)12:
> ++ ladici HW (background debug mode)
  no tady spis +++++++++++++++++ :D

> + hodne adresovacich rezimu (aby ne, kdyz to ma 3 registry ;)
  no registry jsou 4 A,B ktere mohou byt jako jeden D, plusd dva
  registrove X a Y, navic zasobnik bez omezeni

> - architektura ma mozna neco do sebe, ale jeste jsem to nenasel --
> nevim presne, jak je casove narocna prace s pameti oproti registrum u
> HC12, ale nepripada mi to jako moc dobrej napad, mit 3 registry
  Viz vyse, strata jednoho cyklu neni vyznamna, ale znacne ulehci praci
  kdyz muzu transparetne presouvat primo v pameti

> - 8bit/16bit bastl
  LOL, bez komentare

> Celkove bych tuhle radu asi nikomu nenutil. Osobne preferuji AVR. Ale
> je fakt, ze s HC12 se pracuje spis jako s pocitacem, nez jako s
> mikracem. Zatim nemam HC12 rad, ale mozna az prijde vetsi aplikace,
> sahnu po nich.
  To ja bych doporucil kazdymu se aspon podivat, Motorolovskej asm,
  je zatim to nejlepsi, s cim jsem pracoval. Navic zajimava cena,
  spousta periferii, nechci srovnavat, ale nevim o nicem stejne vybavenym
  pri odpovidajici cene.

  Problem je, ze cena v kuse se mi zda znacne nadhodnocena, me osobne
  to je jedno, mam ceny normalni, ale pri srovnani cen u PICe, kde
  se pri velkym odberu dostanu tak na 1/3 ceny, u Motoroly to muze byt
  az 1/5 az 1/10. Porovnavam cenu v "GM" a projektovou cenu na 10k/rocne

--
        Petr Lascak
        ITF FreeNet Liberec