(Motorola HC12) Re: mcu + a - : miscellaneous

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Středa Červenec 28 13:41:57 CEST 2004

> Teraz by to chcelo trocha menej tradicnych:
> - Motorola

Pokud jde o radu HC(S)12:

+ sto let podporuje CAN, milion aplikaci, zabehnute
* znacna nostalgicka hodnota -- architektura navrzena po vzoru 6800
(a jejiho vylepseneho plagiatu 6502)
++ podpora gcc, gdb a binutils
+++++++++
++ ladici HW (background debug mode)
++ pro kterej jsem prave ubastlil interface k PC
++ :-))))))))
+++++++++
+ hodne adresovacich rezimu (aby ne, kdyz to ma 3 registry ;)
+ 16bit
+ podpora nekterych zajimavych OS, napr. OSEK/VDX
+ byva dost pameti
+ hodne aplikaci
* prima binarni kompatibilita s 8bitovou HC11
* minimum registru (datovej a 2 indexy)
- architektura ma mozna neco do sebe, ale jeste jsem to nenasel --
nevim presne, jak je casove narocna prace s pameti oproti registrum u
HC12, ale nepripada mi to jako moc dobrej napad, mit 3 registry
- 8bit/16bit bastl

Celkove bych tuhle radu asi nikomu nenutil. Osobne preferuji AVR. Ale
je fakt, ze s HC12 se pracuje spis jako s pocitacem, nez jako s
mikracem. Zatim nemam HC12 rad, ale mozna az prijde vetsi aplikace,
sahnu po nich.

Zdar, MP