Procesorova dem....STOP IT

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Čtvrtek Červenec 15 01:17:24 CEST 2004

On Thu, 15 Jul 2004, Libor Kavan wrote:

> <joke>
> Idealni reseni pro obe strany->zakazeme u programovatelnych soucastek
> moznost zamceni a nebo jeste lepe, zavedeme zakonnou povinnost uverejnovat
> vsechny softy jako opensource.
> </joke>

To neni tak uplne joke. Co takhle vyvoj metod jak u programovatelnych
soucastek oblbnout zamceni?

Vyresilo by to spouste lidem spoustu problemu. Mozna by se daly pouzit
metody co se pouzivaji na side-channel utoky na smartkarty - peclive
monitorovat drobne variace napeti/proudu na jednotlivych nozickach v
jednotlivych rezimech, a mereni mockrat opakovat a prumerovat v pripadech,
kdy budeme mit pozadovany signal utopeny pod urovni sumu. Navrhari
digitalnich systemu mysli digitalne - pokud tam budou diry, budou v
analogove oblasti.

Zamceny brouk typicky nejaka data povoli precist, ale jsou znehodnocena
(napr. XOR horni a dolni pulky) aby se z nich dala overit integrita
programu, ale ne program samotny. V te metode by potencialne mohly byt
netesnosti analogove povahy, nebo nejaka drobnost v casovani, vedouci k
prechodovym jevum ovlivnujicim tvar hran vystupnich impulsu. Nebo by cip s
naadresovanou pametovou bunkou programu mohl jit nakrmit kratickou spickou
nekam (nebo vysokou frekvenci pod rozhodovaci urovni superponovanou na
nektery logicky signal nebo napajeni) a sledovat odezvy, nebo fazova
zpozdeni kombinace jednotlivych signalu vzniklych z toho superponovaneho
ruseni jak slo po cipu ruznymi cestami a ruzne dlouho.

Bohuzel nevim o problematice tolik, abych byl schopny to nejak blize
rozpracovat, ale zaludek mi rika, ze reseni, pokud existuje, bude lezet
asi timhle smerem.