velmi OT / Re: vzorky a clo+DPH // skoly ...

hwkonfera hwkonfera@seznam.cz
Pátek Červenec 9 12:12:58 CEST 2004

Tak vse je jeste jinak, a jako obvykle, horsi. Zák. c. 235/2004 Sb. od DPH
opravdu v § 71 vyjmul z osvobozeni od placeni dane jakekoliv zbozi urcene
pro vyukove a vedecke ucely. Jinymi slovy CLO se opravdu neplati (to
zustalo, ovsem clo by bylo v mem pripade 4 % :) ) a puvodni ustanoveni zak.
c. 588/1992 Sb. ve vsech pozdejsich upravach, jmenovite § 43 odst. 6 "Zbozi
z dovozu je osvobozeno od dane, pokud se na nej vztahuje osvobozeni od cla."
jiz v tomto pripade neplati. Po dlouhych vzrusenych debatach s celniky, jsem
musel uznat, ze maji pravdu. Prelozeno to znamena, ze VS dostanou navyseno o
2 % na investice a rozvoj pristrojoveho vybaveni (tedy ja jsem nic takoveho
nezaznamenal, tyto prostredky se rozprchly kdesi na rektoratech mezi
kamarady kamaradu) a protoze naprosta vetsina pristroju je zahranicni
provenience, vrati statu 19 % z celkové navysene dotace (nezavisle, zda se
jedna o EU nebo mimoEU). 2 % navyseni se vyborne politicky prodaji (uz
slysim: "Vysoke skoly dostaly letos navyseno o cele 2 % na investice, tato
vlada ma podporu VS jako svoji prioritu!") a temer 17 % rozdilu odvedou zpet
do statni kasy. To vubec neni spatné!  Sobotka, nebo kdo ted bude misto
neho, si musi naramne mnout ruce ...

Ano, muzete rici, zaplat DPH, pri kvalite onoho pristroje se to presto
bohate vyplati. Ale problem je v tom, ze neni z ceho. 19 % ze 675 USD plus
1500 Kc za zhotoveni JCD akceptovatelne formy pro celniky, to je dohromady
asi 5 tisic a mne je pri rozpoctu katedry 50 tisic na rok na veskere
fungovani zkratka nikdo neda.

Hezky den, Simon Cihelnik