OT / Re: vzorky a clo+DPH

hwkonfera hwkonfera@seznam.cz
Pátek Červenec 2 22:25:54 CEST 2004

Jist si v nasem (pseudo)systemu podzakonnych norem nejsem jiz dlouhodobe
nicim, stale me necim prekvapuji :), nicmene vyhlaska MFCR mluvi o
"zasilkach mezi soukromymi osobami" (= nikoliv tedy o prijemci jako soukrome
osobe), ktere maji limit pro bezcelni vybaveni 45 Euro. Limit 6000 Kc se
vztahuje k DPH / osobu (starsi 15 let), coz prostou aritmetikou je kazda
zasilka pod 45 Euro.

Nevim, jak se Vam podarilo presvedcit celniky, ze spolecnost Texas
Instruments je soukroma osoba, ktera zasilku doplni fakturou, resp. udanim
tzv. celni hodnoty. Coz muze, ale take nemusi byt neco jineho nez vlastni
hodnota zasilky. Nekolikrat jsem nabadal prodejce na eBay, aby mi hodnotu
pojisteni udali jako hodnotu zbozi, ale celni hodnotu udali pod 25 USD
(zhruba tech 22 Euro). Byl jsem ale nejmene v jednom pripade upozornen, ze
pri zasilce v hodnote 600 USD to celnici z USA nepusti (= citi celni
podvod).

Hezky vecer, Simon Cihelnik

Jste si tím jist, že rozhodující je odesílatel a nikoli příjemce ?
Já jenom, že se mi už v minulosti (před EU) mnohokrát podařilo uhrát
dodávku na to, že je určená pro mně jako soukromou osobu (limit byl
tuším 5000-6000 Kč) a nechal jsem si jí doručit do firmy. Adresa vždy
zněla:
Pavel Kořenský
DATOR3 a.s.
xxxxxx