Funkce TILT u monitoru

BuFran BuFran@seznam.cz
Pondělí Prosinec 20 19:52:22 CET 2004

Dobrý večír,

  Jelikož mi můj monitor Delta DE-570 nadělil pod stromeček poruchu,
jal jsem se studia schematu, které jsem vygooglil a hledání závady.
Dostal jsem se ale do fáze, že nechápu, co to je v monitoru za funkci
"TILT", nikdy sme se o tom ve škole neučili. Ve schematu je to
realizováno pomocí H- bridge buzený z mikroprocesoru a výstup vyvedený
na konektor někam směrem k obrazovce. Jelikož mám podezření na "řízený
zkrat" větve +12V k zemi mohlo by to být ve spojitosti s tímto
členem. Nevíte někdo k čemu to je ?

  Jen tak mimochodem, monitor se cyklicky zapíná a vypíná v intervalu
cca. 0.5 sekundy (přepíná mezi stavy ON a OFF). Po zapnutí spínače se
provede Degauss obrazovky, myslím že proběhne v pořádku, relé Degauss
odpadne a po chvilce sepne jiné relé a celý monitor se v mžiku vypne.
To se stále opakuje. Bohužel marně hledám druhé relé ve schematu :(

Ještě zkusím propípat všechny tranzistory a kondíky, jestli není někde
závada. Na servisní zásah u odborníka nejsou peníze a na nový monitor
tuplem ne :(

  Děkuji za jakoukoliv k zdárnému konci vedoucí radu.

--
S pozdravem,
 František Burian