Zase nabijecka...

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Středa Prosinec 8 13:53:34 CET 2004

> Od: "Radek a Petra Vickovi" rvicek@quick.cz

> Mozna Vas trochu podesim, ale treba modelarske NiCd se pred ulozenim
> vybijeji az na 0V. :-) Nemely by mit zadny naboj.

Souhlas, NiCd se skladuji vybite, to jsem taky nekde cet.

> NiMH kratkodobe vybiti na 0.7V nic neudela a clanky mate pekne srovnane a
> dokonale vybite. Navic pokud je sada OK tak to delate jednou nebo dvakrat do
> roka. Samozrejme hned potom je okamzite nabit.

Neni nad prakticke zkusenosti, ale jak uz jsem zminil - vybiti pod 1V (mozna plati "dlouhodobe vybiti pod 1V") _pry_ NiMH clankum nesvedci (cetl jsem, slysel jsem, prakticke zkusenosti skoro nemam).

> To ze dioda musi byt v kovovem pouzdre jsem nepsal a ze se sama odpaji uz
> vubec ne.

Nevim, kdo to psal, ale neco takoveho tady padlo. Kazdopadne proud to musi byt obrovsky, kdyz napeti na diode je nejakych 0,8V (pri vetsim proudu), tak pro 10A je to 8W - fakt nevim kolik je potreba aby vyzarila vykon potrebny k ohrati cinu+olova na cca 250 st. Celsia...

Proste jsem chtel poukazat na to, ze takovy brutalni zpusob vybijeni, jako je natvrdo pripojena dioda zpusobuje hned dva nezadouci jevy, za prve velky vybijeci proud (omezeny jen vnitrnim odporem clanku) a za druhe vybijeni pod 1V. Vsimnete si, ze pokud ma clanek 1,2V tak uz se obvykle povazuje za vybity --> aspon kazdy mobil, digitalni fotak nebo dalsi pristroje ho za vybity povazujou.

P.K.