Jak jednoduse spocitat rosny bod

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Prosinec 1 13:22:35 CET 2004

> pokud ano tak me to asi sebere zase hodne moznosti co ten HW skyta.

Ano, samozrejme to tak je.
Predovsetkym je to interpreter = je pomaly (mozno si spomeniete na
ranajsi testik :-)

> Ktery Basic '52 mate tedy konkretne na mysli?

Intel to kedysi vyrabal ako maskROM v 8052, potom to uvolnili ako free.
Mrknite na

<reklama>
Suc inspirovany Sasou
http://www.mcu.cz/faq/viewtopic.php?t=2
som to trocha upravil, aby to vedelo chodit v RD2 (klon '52 - dole
upresnim); ten obsahuje 64kB FLASH a cca 1kB RAM, takze k chodivemu
systemu staci samotny jednocip a bizuteria (prevodnik RS232, reset,
napajanie). Kedze nepotrebuje externu RAM/EPROM, ako bonus to tym padom
ma k dispozicii vsetky I/O brany (s vynimkou 2 pinova na Rx/Tx).

Uz asi 3 mesiace to chcem dat na web, len sa k tomu neviem
prepracovat... Mozno toto bude ten popud?

Ak mate zaujem a nestihnem to na ten web dat, poslem Vam aspon hex a
popis zmien.

> ktery snadno dostupny procesor '52 byste mi doporucil?

RD2 vyraba viacero firiem (Philips, SST, Winbond, exTemic (dnes Atmel),
Atmel), ale moja uprava (zatial?) chodi plnohodnotne len na verzii
Atmel+Temic:
T89C51RD2 (exTemic) - 1kB RAM, 2kB EEPROM
AT89C51RD2 (Atmel) - 1.75kB RAM, 0 EEPROM
AT89C51ED2 (Atmel) - 1.75kB RAM, 2kB EEPROM

Navonok je to pinovo kompatibilne s klasickou 8051.

Nieco z toho by malo ist podla cenniku kupit v GM (asi 330Sk), bohuzial,
ked som sa pokusal to v BA kupit, pozerali na mna, akoby som spadol z
Marsu :-(
Ale inak je to pomerne bezny sortiment.

(ostatne firmy - malo by to chodit s vynimkou veci co sa tykaju priamo
programovania FLASH; ale to je na tom to najzaujimavejsie... Testoval
som len P89C51RD2).

</reklama>

wek