ActiveX VB->Delphi

jirka7a@seznam.cz jirka7a@seznam.cz
Pátek Srpen 20 10:52:24 CEST 2004

Delphi jsem sice videl jen z okna, ale zkusil bych:
1. nejprve zkusit zaregistrovat regsvr32.exe "jmeno acitvex"
2. dale se podivat do registry jak to je zaregistrovano a zkusit ji najit,
zda je dore cesta, ...,
3. zkusit vytvorit pres classid misto nazvu vytvorit objekt

Com objekt si musite predstavit jako jakykoliv jiny kod s tim, ze na zacatku
ziskate pointer na tabulku funkci a vlastnosti. Nyni muzete znat pozici
natvrdo nebo Vas objekt podporuje preklad textoveho nazvu funkce na pointer
ci to podporuje prostredi.

Nejdriv by se Vam melo podarit vytvorit objekt tj. po nejakem
CoCreateInstance ci CreateObject ...  by to melo projit. Pote jiz zalezi na
tom jak volat metody. Nevim jestli delphi podporuje:
- volani natvrdo tj. znate pozici funkce v Com objektu,
- Late Binding tj. volani pomoci interface IDispach tj. v tomto pripade Com
objekt podporuje preklad textoveho jmena funkce na poiner funkce, (vy sice
neznate pointer funkce, ale zavolate funkce, ktere date nazev funkce a ona
Vam vrati pointer),
- Early Binding pomoci typelib knihovny pro preklad do VTable Com objektu. V
tomto pripade primo vyvojove prostredi provadi syntaktickou kontrolu funkci
pres type lib knihovnu a dale samozrejme IDE prostredi provede preklad
textoveho nazvu funkce na pointer funkce.

Co z toho ovlada Delphi nevim, ale domnivam se, ze mene nez VB.

Jirka