Stabilizator +5V v pouzdre TO220 na Uin >50V

Jirka zaloha@volny.cz
Středa Srpen 18 11:02:15 CEST 2004

Petr Simek napsal(a):

> No potrebuju jeden kousek, ale pokud by byla rozumna cena, tak bych jich
> vzal nekolik - takova vec se obcas hodi. Zenerka nepomuze, mne tam lita
> napeti od 25V do 55V . Musel bych to predelat na predstabilizator s
> tranzistorem a zenerkou, ktery by mi nebral moc napeti kdyz je to u te
> nizsi hranice. A to uz je par soucastek ktere se mi tam ted nevejdou.
> Asi mi nic jineho nezbude, VB408 potrebuje mit napeti na vstupu aspon
> o 30V vyssi nez na vystupu a nic jineho na vyssi napeti jsem neobjevil.

Tak jsem se koukal na ten Sanken a ty dostupne regulatory maji jeste
mensi Uin, nez 7805 :-(

Kdyz potrebujete jeden kousek - co takhle nabastlit stabilizator s TL431
(v SMD zalezitost, co se da vradit mezi tistak a vykonovy T umisteny na
chladici misto 7805). Viz priloha, lze doplnit i o zname zapojeni pro
omezeni proudu (snimaci odpor v emitoru vyk. T + dalsi transistor a
odpor). S takovym zapojenim muzete velmi dobre stabilizovat treba ze
stovek voltu :-)

--
Jirka