Sila na feromagneticky predmet

Snail Instruments snail@iol.cz
Sobota Srpen 14 08:40:06 CEST 2004

>Nedal by se vzit pingpongovy micek, do jeho spodni poloviny dat
>nemagneticke zavazi (olovo?), trochu pod jeho obvod dat male a silne
>magnety stejnym polem ven?

Ne, zadne cirkusove kejkle ani dymy z kapalneho dusiku. Potrebuji udrzet ve
vznosu kulicku o prumeru 1mm a mensi, ktera bude ponorena v nejake
kapaline. Cely system bude mit optickou zpetnou vazbu, to je ale momentalne
vec vedlejsi. Potrebuju spocitat, jak velky proud musi tect prislusnou civkou.

Zatim mi vychazi, ze pro 'tenkou' civku (aproximovanou jednim zavitem) bude
maximum gradientu ve vzdalenosti rovne ctvrtine prumeru. Cili permanentni
magnet by mel najit stabilni polohu nad timto bodem (pokud bude magneticke
pole dost silne, aby prekonalo gravitaci).

J. Hanzal