Mereni vysky hladiny ve studni

Vladimír Volák volak@stapro.cz
Čtvrtek Srpen 12 09:16:26 CEST 2004

Mereni vysky hladiny ve studniJa jsem po pri reseni podobneho problemu zpusobem "tak tudy, pratele, cesta nevede" skoncil u tech jazycku, ktere spinaji odpor, podle neho urcuji vysku hladiny. Odpory jsou spolu s jazycky v trubce, ven jdou jen dva draty. Ono ve studni je vlhko a to vlhko je ruzne a ani teplota neni konstatni, zjednodusene receno -nepriznive prostredi.
Uplene nejjednodussi je dat jeden jazycek (samozrejme zality) primo na kos a pres rele blokovat cerpadlo.
Pokud chcete, muzu Vam jedno takove zarizeni hotove poslat (zdarma), staci jen pripojit dva draty a rele.
Pokud mate zajem, poslete mi na muj mail adresu.

Vladimir

  ----- Original Message -----
  From: Luboš Rückl
  To: HWnews
  Sent: Thursday, August 12, 2004 9:01 AM
  Subject: Mereni vysky hladiny ve studni

  Zdravím konferenci.
  Sucha, která nás postihla, způsobují opakované problémy
  s nízkou hladinou vody ve studni. Chtěl bych postavit cenově
  dostupné (pro mne max. asi tak 2kKč) zařízení pro sledování
  (měření) množství vody ve studni.
  Trochu jsem pátral po možných způsobech řešení tohoto problému.
  Amatérsky nejsnáze řešitelný by asi byl přístroj se sondou sestavenou
  z jazýčkových kontaktů v trubce a plováku s magnetem.
  Tomu se ale chci vyhnout. Jako nejvodnější princip se mi jeví
  ultrazvukový dálkoměr.

  Potřebuji poradit od zkušenějších:
  1)Jsou ultrazvukové vložky UST40R a UST40T  (dodává je GM)
     použitelné pro tento účel?  Mám obavy, že by nemusely dobře snášet
    vlhké prostředí studně.
  2)Pokud nejsou, nevíte o nějakých vhodnějších, cenově dostupných?
  3)Neřešil už někdo podobný problém a nepodělil  by se s námi
    o nějaké zkušenosti ? Domnívám se, že to bude zajímat více lidí.
    Opětovné prošlapávání slepých uliček je zbytečné.

  Díky.
  --
  Luboš Rückl