Mereni vysky hladiny ve studni

Hary Waren haryw@seznam.cz
Čtvrtek Srpen 12 09:12:42 CEST 2004

Měření ultrazvukem je výborné, používám ho také, ale je poměrně drahé. Já
použil vyřazený starší rozbitý UZ snímač, který jsem si opravil. levnější
řešení je měření hydrostatického tlaku ve studni viz mnoho odkazů na netu
např: firma BD sensors.

Zdravím Hary

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of Luboš Rückl
Sent: Thursday, August 12, 2004 9:02 AM
To: HWnews
Subject: Mereni vysky hladiny ve studni

Zdravím konferenci.
Sucha, která nás postihla, způsobují opakované problémy
s nízkou hladinou vody ve studni. Chtěl bych postavit cenově
dostupné (pro mne max. asi tak 2kKč) zařízení pro sledování
(měření) množství vody ve studni.
Trochu jsem pátral po možných způsobech řešení tohoto problému.
Amatérsky nejsnáze řešitelný by asi byl přístroj se sondou sestavenou
z jazýčkových kontaktů v trubce a plováku s magnetem.
Tomu se ale chci vyhnout. Jako nejvodnější princip se mi jeví
ultrazvukový dálkoměr.

Potřebuji poradit od zkušenějších:
1)Jsou ultrazvukové vložky UST40R a UST40T  (dodává je GM)
   použitelné pro tento účel?  Mám obavy, že by nemusely dobře snášet
  vlhké prostředí studně.
2)Pokud nejsou, nevíte o nějakých vhodnějších, cenově dostupných?
3)Neřešil už někdo podobný problém a nepodělil  by se s námi
  o nějaké zkušenosti ? Domnívám se, že to bude zajímat více lidí.
  Opětovné prošlapávání slepých uliček je zbytečné.

Díky.
--
Luboš Rückl