Pripojeni telefonu Nokia k MCU bez pouziti MBUS/FBUS kabelu

Petr Stetina petr@lab.cz
Středa Srpen 4 18:30:13 CEST 2004

Zdravim,
marne se uz nekolik hodin snazim rozbehat komunikaci mezi AT90S2313 a
Nokii 5110. Jde o home-made alarm, ktery byl v predchozi verzi osazen
x51. Komunikace s telefonem probihala pres MAX232 a standardni datovy
kabel. V nove verzi chci x51 nahradit AVR a zaroven vyhodit MAX spolu s
datovym kabelem. Tedy propojit AVR a telefon primo, ale nedari se mi
komunikovat s Nokii protokolem MBUS. Do telefonu posilam UARTem:
$0D, $1F, $00, $1D, $D0, $00, $01, $04, $02, $D5
...a ocekavam, ze mi neco odpovi, ale dostavam zpet pouze odeslany
string a nic vic. :(

Nevim, v cem je problem. Datovy kabel jsem promeril a myslim, ze jeho
zapojeni odpovida konstrukcim FBUS/MBUS kabelu, ktere jsem nasel na
webu. Funguje pouze jako prevodnik RS232 na CMOS (2.7 V).
Nahradil jsem ho dvema PNP tranzistory. Jednim spinam pres TX MBUS proti
zemi a druhym spinam proti zemi RX.

Nemate prosim nekdo overene zapojeni MCU a telefonu Nokia *bez datoveho
kabelu*, pripadne nejakou specifikaci urovni na MBUS?

Petr