Imax z NiMH

Radek Vicek vicek.radek@cpost.cz
Středa Duben 28 14:39:26 CEST 2004

> A vy tyhlety parametry vyctete u tech "zavadejicich" clanku ??

Ne staci mi veta "ja litam tohle ero s timhle motorem a temihle bateriemi
letove casy cca 25minut". Me od pocatku neslo o zadne exaktni mereni. Slo mi
jen o to abych si neudelal zbytecnou skodu.

> Co se tyce vyvodu, clanky jsou konstruovany na kratkodoby zkratovy proud,
> takze pokud budete odebirat nejakych 0,2 zkratoveho, tak se
> nejakeho utaveni
> bat nemusite.
> Nakonec proudem nakratko merim v jake jsou clanky kondici uz 35 let a muzu
> vas uklidnit, ze takhle jsem zadny clanek jeste neutavil :o)

Hmmm, tak ja jiz jeden takto odpaleny clanek na konte mam (take jsem byl
zvykly merit clanky od komancu kratasem), po tehle zkusenosti uz to nedelam.
A to se mi jen smekly draty pres sebe.

> Co se tyce otepleni, neni to nic jineho nez pocitani ucinnosti zdroj -
> vnitrni odpor - zatez, a ty ztraty zavisi podstatnym zpusobem prave na
> vnitrnim odporu clanku.
> Maximalni ztratovy prikon clanku je dan kratkodobe tepelnou kapacitou,
> dlouhodobe ochlazovanim, tj. velikosti pouzdra a moznosti jeho chlazeni.
> Tady se ruzne clanky stejne velikosti budou lisit minimalne.

No prave a on se bude menit vnitrni odpor toho clanku take diky te teplote a
uz vubec o tom jak se meni ucinnost chemicke premeny pri ruzne teplote (uz
jste zkousel vytahnout NiMH na mraz? stejne tak i obracene).

Proste jak jsem uz psal neni to az tak jednoduche a primocare jak pisete.
Stejne tak zalezi jakym zpusobem je clanek nabit - da se nabit pro vysoky
vybijeci proud tak i pro male samovybijeni.
Nechci tvrdit ze se jedna o nejakou magii kterou ovladaji jen modelarsti
guru, ale nekdy je lepsi se spolehnout na emprii a pustit teorii z hlavy.

RadekCX

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.