OT: RE: seriove pameti FRAM

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Neděle Duben 25 22:41:39 CEST 2004

On Sat, 24 Apr 2004, Pavel Kořenský wrote:

> Ale jo, taky už jsem se občas s někým v USA nebo jinde domluvil.
> Jenže to je poněkud nesystémové řešení, které navíc znamená, že musím
> někam posílat šek či hotovost a dumat, jestli to dojde.
> Následně to ten člověk musí zařídit, objednat, zaplatit a poslat sem. A
> zase se to může ztratit, protože zásilku s hodnotou 0 nelze pojistit a
> tak podobně.
> Krom toho, při podobné transakci nedostanu poštovné do nákladů a samotné
> poštovné je dost vysoká suma. Zejména, pokud se ten ochotný kolega v USA
> zapomene a ve snaze vyhovět co nejrychleji to pošle FedExem.

Mam takovy pocit, ze na clo je urcity limit pod kterym je to bezcelne.
Veci poslane jako "gift" s cenou 20-50 USD dochazeji bez problemu s
celniky (aspon pred Unii), a pojistit se pak daji.

Postovne do nakladu by taky teoreticky melo nejak jit, treba si nechat
poslat prijmovy doklad od toho cloveka co to zprostredkovava.
Predpokladam, ze kdyz to jde do ucetnictvi, je dulezitejsi, ze je to
dokladovatelny vydaj, nez ze je to za postovne. Ale na tohle je lepsi
zeptat se ucetnich. Videl jsem to delat, nevim jak to bylo presne.

> Nebo naopak, jednomu kolegovi v Austrálii jsem posílal dva kusy krystalů
> 4.096 MHz, které má GM běžně skladem za 20 Kč, ale v Austrálii prostě
> neexistují.
> Už jsem mu je doporučeně posílal dvakrát a ani jednou je nedostal. A já
> teď vypadám jako blbec, protože jsem mu to slíbil a on zaboha nepochopí,
> jak může existovat takový bordel, když on mně poslal redukci
> IDE/CompactFlash a dorazila za pár dnů leteckou poštou...

Verim. Posta uz mi sezrala spoustu zasilek. Zajimave je to, ze na adresu
doma se mi objekty ztraceji, zatimco na adresu do prace nikoliv; tipuji to
na problem v "last mile", s tou danou specifickou postou. Nebo nekde
nejaky problem ve zpracovani doporucenych zasilek; tohle ma tak malou
hodnotu ze ztrata neni takovy problem, zkuste je poslat normalne,
nedoporucene.

Taky uz mi dorucili CD poslane ze Statu o mesic pozdeji nez meli,
elegantne prerazene vejpul vcetne plastikove krabicky. Pracovni teorie je,
ze ten mesic byla doba, co jim trvalo prijit na to, jak zasilku znicit,
aniz by to bylo na tom bublinkovem ochrannem obalu videt.