VAG-COM diagnostika pomoci PIC

Libor Kavan lkavan@krkonose.cz
Pátek Duben 23 21:14:05 CEST 2004

At 16:02 23.4.2004 +0200, tsvach@volny.cz wrote:

>2. Male servisy to nechteji, protoze "to vzdycky nejak  udelaji".

Tak to ja mam skusenosti presne opacne. Z vlastni zkusenosti vim, ze
diagnostiku potrebuje KAZDY servis, ktery to s opravami (elektroinstalace)
mysli trochu vazne. Ale nemuze samozrejmne platit takovou cenu, kolik stoji
original diagnostika. Nehlede na to, ze V1552 neni zadna user-friendly
zalezitost.

>Drive jsem daval spravit auto k
>malym, po techto zkusenostech co vse mi rekli jen do znackoveho
>servisu.

Znam docela dobre prostredi a zakulisi "malych" i tech "velkych", znackovych
servisu a takhle pausalne bych to v zadnem pripade nezarazoval.

>kazda jednotka ma svoji adresu a kodovani
>dat. Kde to sezenete. Tak na jedno auto. V servisu ale spravuji
>vice typu.

Ta komunikace neni zase tak odlisna, ale je fakt, ze je dobre komunikaci s
kazdou ECU otestovat. Ale to neni zase tak nerealne, staci na to nekolik aut
s plnou vybavou a vetsinu ECU muzete zkouset. Nehlede na to, ze koncernova
auta, ktera jsou diagnostikovat V*A*Gem pouzivaji stejne nebo hodne podobne
ECU. Komunikaci urcite.

 4. Nez vynalozit kvantum energie pro skoro nic, tak si
>poridte ten V*A*G - C*O*M treba s nekym spolecne.( Jen pro WV
>koncern) Pri trose sikovnosti to jde pod W95 i nekolikrat
>instalovat.

Ovsem to porad neresi ten problem male, lehke, jednoucelove krabicky v
industrial provedeni, na kterou muzete sahat rukama od oleje a tahat ji
kdekoliv po aute kdyz potrebujete tamhle sepnout nejaky zastrceny ventil a
pritom na nem merit apod. Proste vyvoj jednoduche, levne a pritom odolne
platformy pro diagnostiku neni samoucelny.

>5. CAN je high a low speed CAN. Jeden vyrobce pouziva i oba
>systemy. Co chcete stavet. Pro jakou komunikaci. Kde sezenete
>popis komunikace, kdyz si to vyrobci hlidaji.

Ja to stavet nechci (urcite ne sam) protoze na to nemam cas. Jenom jsem
konstatoval, ze K se opousti a bude jenom CAN a V*A*G je na nova auta k
nicemu ;-(

>Vyvyjim ridici jednotky pro nekolik vyrobcu aut a znam komunikaci
>jen tech svych jednotek. O ABS napr. nevim nic i kdyz delam
>elektroniku pro sejne auto. Verte, ze si to vyrobci hlidaji.

Nicmene se da komunikace vyreverzovat pri komunikaci ECU s nejakou jinou
diagnostikou. To zas neni tak slozite, pokud vite, co hledate.

S pozdravem           with best regards
    Libor Kavan               Phone & Fax:+420 499 426 232
    Dlouha 421
    543 03 Vrchlabi III,CZ    http://www.techtronex.cz