[HWnews] Proc (jak) by mela PWMka znicit motor?

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Sobota Duben 17 21:24:04 CEST 2004

Takto, popisal som 2 rozne zapojenia. Prve bolo s filtrovanim PWM (tam
boli tie 2 diody) a s bezkomutatoromym, resp. elektronicky komutovanym
motorom - PC ventilator. Druhe bolo s mechanickym komutatorom, ale zase
bez filtra, t.j. aj bez diod. Tam som len spinal 12V tranzistorom.

K tym diodam. Zapojenie som mal cisto analogove: pilovy signal,
komparator a nim spinany tranzistor, ktory pripajal ventilator na Ucc.
Druhym koncom bol zapojeny na zem. Aaaaa teraz si spominam, ale
neprepisujem, co som uz napisal ..ono nie som v mieste svojich bastlov.
Mate pravdu, bola tam jedina dioda zapojena pred cievkou o zem. A mate
pravdu aj s tym, ze sa principialne jedna o step-down menic. Kazdopadne
som nameral ucinnost: UxI za filtrom / UxI pred filtrom, 75-95% podla
frekvencie, filtra, striedy. To sa mi zda dobre :-)

miro