[HWnews] AVR - jak na to

Jan Matejka matejka@cat.cz
Čtvrtek Duben 15 16:29:37 CEST 2004

> jen se chci zeptat na zkusenosti s JTAG ??? Uz delsi domu
> delam s ATmega 8..128 a zatim jsem jej nepotreboval.

Z meho pohledu pojidace kolacu - obcasneho bastlire:
Vyvojovy cyklus se spoustenim debuggeru me casto docela zdrzuje, tak
JTAG pouzivam jenom jako programovadlo.
Pokud bych psal pouze v ASM tak bych ladit potreboval mene nez v C,
protoze co bych napsal, to by procesor delal. V cecku to neni uplne
pravda, zvlast pokud se pouziva multitasking, volani kousku ASM, tak
neni vzdy jistota, ze program se prelozi tak jak si (naivne) myslim.
Zkratka je pekne si odkrokovat co ze jsem to vlastne napsal. A je to
urcite prijemnejsi nez hledet do vygenerovaneho ASM. Ale slo by to
nacvicit v simulatoru, takze nutnost to opet neni. V pripade GCC jsem
nakonec vzdy dosel k tomu, ze chyba je jednoznacne na me strane, ale ...
Velmi prijemna je moznost debuggeru prerusit program pri zapisu dat na
urcitou adresu. Takto je debuger schopen najit chyby s "nahodnym"
prepisovanim pameti, ktere se jinak hledaji dost tezko.

pekny den Jan Matejka