[HWnews] bezdratovy internet 2,4 GHz ???

František Burian BuFran@seznam.cz
Středa Duben 14 21:02:53 CEST 2004

Zdravim.

        Jako šťastný a spokojený uživatel WiFi se taky připojím. Já
osobně jsem vzdálen 3 km od nejbližšího AP a mám lajnu 256 kbit/s za
690 / měsíc s DPH. Jede slušně a spolehlivě, bez výpadků. Ztrátovost
paketů za nejhoršího počasí - liják, silný vítr co hýbe s anténou mi
statistika ping vychází slušně a to z 1000 paketů ztraceny 4. Jen je
vcelku blbé, že mají celé město a přilehlé vesnice (včetně té mé, kde
zdechl pes a není ani telefon) přes jeden kompl, který zároveň
obhospodařuje shaping a DNS a kdoví co ještě... Tudíž pokud je trošku
vyšší provoz tak to začíná pomalu ale jistě ten server nestíhat a tam
se ztrácejí pakety a prodlužuje se PING. To tím asi mysleli u Vás,
jemně chtěli naznačit, že tam mají postarší stroj, který by přidání
dalšího klienta mohl hůře snášet.

        NICMÉNĚ je logické, že pokud si Váš soused pořídí AP a začne
vysílat na stejném pásmu svá data (byť ne u stejné společnosti) tak
bude rušit. Já osobně mám AP doma taky, ale na jiné frekvenci a
nepotýkám se vůbec s žádným rušením. Rušení od souseda může eliminovat
též zmíněná směrová anténa, Já mám 24 dB (u nás je dávají všem -
vesničanům i měšťákům). Rozhodně bych se nepouštěl do 2dB tyčky, která
je všesměrová a chytá signály například i od manželky zpod sukně :D

   Ohledně té garantované rychlosti je dobré se na něčem dohodnout A
SEPSAT DO SMLOUVY v kolik může klesnout na kolik rychlost a jak dlouho
tam může být. Popřípadě další slevy. Já mám 30 kbit/s garantováno  a
ze své vlastní zkušenosti vím, že to pod 150 kbit/s neklesá.

   Ještě jedna DůLEŽITÁ věc - pokud se transportují data mezi
uživateli, jede to 900 kbit/s ALE šíleně to zpomaluje všechny ostatní
uživatele. Byly časy, kdy jsme to využívali, ale po zjištění co to
dělá ostatním jsme toho nechali. Stejně to některým posléze
zablokovali.

  Vřele doporučuji WiFi !

--
S pozdravem,