[HWnews] dalsi ceska druzice ?

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Středa Duben 14 16:03:37 CEST 2004

Zdravicko,

kamarad mi uz odkaz na ten druzicovy inzerat poslal a hned jsem
zavrhl psat o tom sem, ale kdyz uz se to rozjelo...

On Wed, 14 Apr 2004, Šerých Jakub wrote:
> Tak nevim, kdyz jsem si to cetl, pripada mi ten pristup tak
> trochu, jako kdyz se pejsek s kocickou chystali peci dort. Jeste
> tam mohlo byt, ze za 1000 koupi litr vterinoveho lepidla, aby
> vsechny ty nakoupene soucasti mohli posleze slepit dohromady.

Je fakt, ze zadna druzice ba ani letadylko mi nikde nelita, takze
jsem asi kibic neopravneny, ale mam taky dojem, alespon z popisu
zadanych dilu, ze dost pripomina pristup Hurvinka k vojenske
strategii. Trochu to na me dela dojem, ze idealem autoru (nic proti
napadu a nalade, po tehle strance maji mou plnou podporu) je
slatanina taiwanskeho PC-HW webcamoveho typu v krabici od bot. Mozna
by nebylo od veci nejdriv si zkusit nejakou extremni meteorologickou
sondu a pak se divat, kolik toho vydrzi fungovat.

No jinak... nejlepsi bude misto kibicovani (jako je tohle moje)
napsat jim nejake ty navrhy, tak doufam, ze se take pricinite.

Abych nahodou nenarusil rypaci charakter tehle konference, musim sem
par vylevu pustit. Jak uz tady nekdo podotknul, jako hlavni problem
bych videl klimatizaci. Je fakt, ze uz v dobach petirychlostnich
gramofonu poslali Rusaci sondu, ktera vyfotila odvracenou Luny tvar,
a protoze nebylo zadny video ani digitalni scanner, mela v sobe
genialni fotolab, kterej vyfotil, vyvolal a kdyz se druzice objevila
v zornem radiovem poli, pekne pomalu to odvysilal SSTV -- a na
vyvolani fotek je treba asi lepsi teplotni tolerance, nez na
soucastky. Ale stejne by me zajimalo, jak hodlaji teplotu zajistovat
(mimochodem, cim se bude pajet? Pri kolika stupnich je cinovy mor?).

Jinak k ridici jednotce... kdyz vidim pojmy jako USB, dela se mi
mdlo. Predstava, ze bude druzici ridit idiotske PC (se vsim svym
8080-8088-80x86 nanosem), to snad at to ridi radsi pan Klobouk ze
Southparku. Radsi se neptam, co za OS ci program tam chteji nacpat...
Nu, tady bych osobne nejradsi videl nejakej peknej jednocip s
OSEK/VDX -- to je, myslim, na tohle jak delane, + pripadne nejake
DSPcko. Ale tohle je skutecne asi nejmin podstatna soucast sondy.
Uplne nejlepsi by byl nejaky hodne redundantni navrh, neco jako
SAPO-1 s tremi jednotkami ;-). Nevite, jestli se neco takoveho vyrabi
i v ramci malinkych (jednocipovych apod.) pocitacu? Urcite se
redundanci resi zaseky OS, ale pokud ma obtezovat zareni, byla by
snad redundance dobrym resenim, ne?

Jinak... pokud jde o to, kdo u nas ma s cim zkusenosti, tak na CVUT
porad neco delaji, Bruno Sopko snad delal dalkomer do Pathfinderu
nebo do kteryhoto marsochodu, tedka zas na FELu neni snad katedry,
ktera by na nejakejch dilech do kosmu nepracovala.

No nic, mejte se pekne, az poletite, tak tam nezapomente nekam
zalepit zatku od Plzne (CD s Novosvetskou uz se tusim proletelo).
Zdravi Marek P.