[HWnews] V patek vecer nam odesel televizor.

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik@mirnet.cz
Úterý Duben 13 22:13:48 CEST 2004

Když jsem si před 8 lety kupoval "podezřele" levnou televizi Funai (ta firma
se u nás teprve chytala), kamarád co se rejpe v televizích mi říkal, že v
tom jsou ty samé věci, co používá třeba Sony. Pokud prý chci televizi s
kvalitní obrazovkou co dlouho vydrží, mám si koupit něco evropského, třeba
Philips. Ale za ní bych dal tenkrát dvojnásobek. Časem jsem zjistil, že je
to opravdu ošizené. Teletext s pamětí jen na jednu stránku, video vstupy na
cinch a scart jsou propojeny paralelně, DO s uhlíkogumovými tlačítky co nic
nevydrží. Ovladač jsem si opravil, jeden videovstup se dá přežít a na
teletext stejně skoro nikdo nekouká. Po 8 letech začala po zapnutí plápolat
červená, obrazovka už toho má dost. Je otázka, jestli by mi ta "značková"
vydržela o tolik dýl a jestli bych nebyl naštvaný, že všichni už mají
širokoúhlé (digitální a nevím co ještě), jen ta moje bedna ještě ne a ne
odejít.  Je to opravdu jen spotřební elektronika - spotřebovat, odevzdat do
sběrného dvora a koupit novou modernější. Za 5 let je morálně zastaralá.
Kupte si co se vám zrovna líbí a co není zbytečně drahé. Nedělal bych si s
tím hlavu. Už prý i ty 100 Hz televize jsou za rozumnou cenu. Ale tam by
bylo dobré zjistit, jestli nemá o moc větší spotřebu než obyč. 50 Hz.
Dnes jsem měl zrovna příležitost přemýšlet o životnosti elektroniky.
Opravoval jsem zařízení řízené počítačem SAPI1, které jsme dělali před 13
lety. Zákazník se tvářil, že to musí fungovat, protože je na tom závislá
jeho činnost. O nějaké morální zastaralosti nechtěl ani slyšet, přece když
to až dosud fungovalo ...
Anděl