Re: Nabíječky e-aut - bylo [OT] problem na aliexpress

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Březen 31 19:57:41 CEST 2024

V textu.

Dne 31.3.2024 v 17:58 Vláďa Anděl napsal(a):
> Někde píšou že do 2% to přimíchávat jde, někde jsem viděl i do 8%.
> Pracuje se na přeměně vodíku na metan
> https://oenergetice.cz/elektrina/power-to-gas-budoucnost-akumulace-elektriny
>
> ale problém je někde získávat CO2. Protože zrovna když ho chcete, tak
> není. Kdyby ho šlo nějak jednoduše a levně dostávat ze vzduchu, třeba
> molekulovým filtrem, byl by problém vyřešený. Vývoj probíhá na více
> místech současně a nejspíš i různými metodami, snad z toho něco vyleze.

Technicky to přimíchávání asi není problém ani ve větším procentu.
Nakonec ještě nedávno byl ledaskde místo zemního plynu svítiplyn.
A ten obsahuje až 50% vodíku.
Jenže problém je ve výhřevnosti, kterou má vodík mnohem nižší.
Stejně, jako ji měl nižší i ten svítiplyn.

> Do benzinu uz nam primichavaji 10 % lihu ktery ma podstatne nizsi
> vyhrevnost a taky to nikomu zily netrha. Jsem rad, ze mam vetsinu aut
> na naftu ;-)

Já na benzín nic nemám, ani zapalovač. Tak praktickou zkušenost nemám.
Ale čekal bych, že výhřevnost toho lihu a benzínu nebude dramaticky odlišná.
Navíc pokud to takhle pančují všude a všem stejně, tak se to dá brát
jenom jako drobné zdražení.

Ale H2 proti zemnímu plynu je ve výhřevnosti dramaticky horší.
A navíc pokud by se to tam míchalo ad-hoc podle toho kdy a kde by byl
přebytek, tak by mi to přišlo unfair.

PL