Re: Nabíječky e-aut - bylo [OT] problem na aliexpress

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Březen 31 15:32:01 CEST 2024

Jen technická k tomu přimíchávání H2 do zemního plynu:

Často se to zmiňuje jako budoucí trend, který by řešil i vytěžování
energetických přebytků z OZE.
Teoreticky to zní hezky - mám přebytek elektriky, pustím elektrolyzéry a
H2 namíchám do plynu, který se spotřebovává průběžně.
Takže nemusím řešit složité a drahé zásobníky a energeticky nevýhodné
stlačování plynu.
Opět to vypadá jako teoreticky jednoduché a tedy lákavé (podobně jako ta
fúze ;-) ).

Jenže je tady zakopaný pes, že H2 má objemově třetinovou výhřevnost
proti zemnímu plynu, tedy převážně metanu.
Takže by to znamenalo nasadit nějaké on-line chytré plynoměry, což je
asi nereálné.
Nebo to řešit nějakým "odhadem", což bude zřejmě značně nespravedlivé.
Ono se to takto odhadem řeší už teď kvůli proměnlivému složení zemního
plynu. Jenže ty rozdíly nejsou moc velké.
Ale u H2 se  výhřevnost neliší o trochu, ale násobně. Takže to bude
proklatě znát.

PL