Re: Moderní GPS moduly jsou docela sci-fi

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Březen 29 17:22:36 CET 2024

Já nijak nezpochybňuji požadavek na přesnou frekvenci, abych mohl mít
úzké okno.
Ale mám na mysli to, jestli musím této přesnosti docílit nějakým
absolutním mechanismem,
nebo nějakým dynamickým způsobem a adaptivním dotažením.
Podmínkou samozřejmě je, abych ten signál v nějakém širším okně byl
schopen vůbec najít,
i když v té chvíli bez nároku na kvalitu a odstup. Což nevím, jestli je
splnitelné.

Když to vezmu v mechanické oblasti. Třeba takové čtení DVD je extrémně
přesný proces.
Velikosti pitů jsou minimální, v řádu mikronů nebo dokonce zlomku mikronů.
Každý, kdo něco dělal v oblasti mechaniky ví, jak i setina milimetru je
obtížně dosažitelná přesnost.
A přesto DVD přehrávač je dneska relativně triviální a velmi jednoduchá
mechanika, často
i s velkými vůlemi.
Ale používá důmyslný systém sledování a kompenzace odchylek, takže
"přijímač" se prostě zavěsí
na "vysílač", a vůči sobě jsou ve velmi přísném tolerančním poli.

No a něco podobného bych si představoval v elektronické podobě u těch
přenosů.

PL