Re: Moderní GPS moduly jsou docela sci-fi

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Pátek Březen 29 14:48:38 CET 2024

No, kupříkladu já tu přesnost potřebuji k synchronizaci TCVRu na 1296MHz
kde potřebuji přesnost kmitočtu max tak 100Hz a hlavně krátkodobou
stabilitu max tak 1Hz - pro digitální provoz je ta krátkodobá stabilita
nutná. TCVR během vysílání mění svou teplotu o až cca 30°C a mizerný
oscilátor který v TCVRu je ujíždí až o 100Hz. TCVR synchronizuji tímto:
https://www.leobodnar.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=107&products_id=301&zenid=a314cd37f18afbecfba54abcacc48183
. Ano, pro tento účel je přesnost lepší než je nutné, ale stejné
požadavky by byly i třeba na 10GHz.
Domnívám se že ti kdo si takové hodiny pořizují vědí proč je chtějí.
Nějaký perfektní teplotně kompenzovaný oscilátor by taky stačil, ale
patrně by pro požadované parametry vyšel dráž nebo nejméně stejně draho.

     Martin.