Re: Moderní GPS moduly jsou docela sci-fi

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pátek Březen 29 10:18:32 CET 2024

Už tu jednou ta otázka padla, zeptám se s dovolením znovu. K čemu běžný
člověk takovou přesnost hodin potřebuje?
Už tu šlo info, že radiomateří když používají úzkopásmové provozy přesné
kmitočty potřebují, aby se vešli správnė do filtru. Nebo takové spojení na
24 GHz,  Tam se násobí 2400x takže chyba 10Hz na 10MHz základu udělá chybu
na 24GHz  24 kHz. A když jsou tam velmi úzké směrovací úhly pro nalezení
protistanice a ještě problém s courajícím kmitočtem po pásmu, je problém
takové spojení navázat. Ke všemu to každému může courat jinak.
 Takže tam pochopím že se jednotlivé stanice věší na GPS nebo používají
přesné normály, aby alespoň kmitočty jim seděly a měli jedno  jisté.
Ale docela rád bych znal využití tak přesných hodin pro potřeby běžného
člověka, klasického bastlýře.
Pro nějaké ověřování a hraní si s  teorií relativity je ta přesnost asi
ještě stále moc malá.
(
https://hackaday.com/2015/07/23/hacking-a-telecoms-frequency-standard-for-your-lab/
 " A word of warning to [Shane] though, get sucked into hacking frequency
references and you may become a time nut
<http://leapsecond.com/time-nuts.htm> finding yourself climbing mountains
to test the theory of relativity
<http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=17345235>. ") a
naopak pro ostatní běžné potřeby až úplně zbytečná.
Existuje něco, k čemu to lze využít? Nebo je to už opravdu nějaká
"frekvenční" závislost, která má co do činění s návykem a prostě pokud 5x
denně nezkouknu na display 15 nul za jednotkou, nejsem v pohodě?  :-)