Re: Moderní GPS moduly jsou docela sci-fi

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Pátek Březen 29 00:35:25 CET 2024

Ano, GPS se dá rušit a dělá se to. Ale zatím v Praze díkybohu ne.
Každopádně v tom řešení co se tady chystám bastlit to není až tak
podstatné. To GPS tam bude jen proto, aby čas od času doladilo Rb standard.
A když náhodou GPS signál nebude, tak ten Rb standard je už dospělý a
poradí si sám. 5x10^-12 při Tau=100 sekund je přesnost se kterou se dá
žít. A césiovou fontánu ani vodíkový maser mi nikdo nedá a aluminiové
hodiny už tuplem ne. A to nemluvím o tom, že by se mi to asi nevešlo do
bytu a žena by mně s tím vyhnala. Takže jako zdroj přesného času a
kmitočtu mi to moje řešení bude muset stačit. Ale co, já jsem skromný
člověk a nepotřebuju přesnost 1x10^-16 i když by to teda bylo lepší, to
zase jo... :))

Zdraví PavelK