Re: Moderní GPS moduly jsou docela sci-fi

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Čtvrtek Březen 28 22:13:59 CET 2024

Tak jistě, telefony si pomáhají triangulací BTSek. Ale dnešní GPS
přijímače jsou tak citlivé, že fungují i v budovách přes okna.
Kluci u nás ve firmě s tím blbli na nějaké Android telefonu, kde měli
klasickou appku co ukazuje jaké satelity GPS přijímač v telefonu vidí a
jakou mají sílu signálu a v běžném kancelářském baráku ve třetím patře
ten mobil klidně chytal 8+ satelitů.
Akorát musí být z okna vidět kus oblohy. V domě, kde jsem se narodil a
vyrůstal (centrum, Praha 2, první patro) by to asi nechytalo skoro nic,
protože z oken se koukalo na protější barák přes ulici.
Mimochodem, jen za tu chvíli co tu píšeme už mi na tom přijímači spadla
standardní odchylka určení polohy na 0.178 metru.

Zdraví PavelK