Jak na vycteni pameti z beziciho osmibitu?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Březen 23 23:24:26 CET 2024

To se tak trochu časově míjelo, ne?
ZX-81 byl aktuální tak někdy na začátku 80-tých let. A to ještě celkem
krátce, protože brzo
přišlo nesrovnatelně výkonnější Spectrum.

A nějaké PC s procesorem 80386 bylo v té době extrémně drahé a obtížně
dostupné zboží,
něž aby z něho někdo kuchal rychlé cache RAMky.
A později, když už byly PC s i386 ve šrotu, tak už zase ZX-81 bylo tak
trochu mimo.

Nicméně máte pravdu, že existovaly počítače s ULA a statickou RAMkou.
To jsem si neuvědomil, na ZX-81 jsem už zapomněl. Byla to jen taková
krátká epizoda
v domácích počítačích. Já osobně jsem ho nikdy neměl, měl jsem až Spectrum
a pak vlastnoručně stavěné počítače s CP/M.

PL