Jak na vycteni pameti z beziciho osmibitu?

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Sobota Březen 23 14:55:37 CET 2024

To s tím NMI se tenkrát dělalo z jiného důvodu.
Totiž aby Z80 nepřestal refreshovat DRAM a neresetoval se. Třeba na
ZX-Spectrum tohle dělal jeden ten prodávaný interface (Disciple ???)
který měl v sobě EPROM paměť která byla víceméně kopií ZX-Spectrum ROM,
ale trochu přepsanou, aby se jim tam navíc vešel maličký monitor program
pro editaci paměti. A ten modul měl tlačítko NMI, které vyvolalo
přerušení a když k tomu přerušení došlo, byla už namapovaná ta stínová
ROM a skočilo to rovnou do toho monitor prográmku, kterým se dala
editovat data v RAM (třeba nekonečné životy do her nebo se vyhodila
ochrana proti kopírování). A při tom byla na stacku pořád návratová
adresa do původního místa v programu. Když se to celé poeditovalo, tak
procesor provedl RETI instrukci a než skočil na původní místo, tak se
stínová EPROM už odpojila, takže i když byly někde v programu třeba
kontroly na checksum ROMky, program to nepoznal.

Pokud má dnes to Z80 statickou paměť (ty tehdy byly příšerně drahé a s
malou kapacitou, takže se jako RAM běžně nepoužívaly), tak by měl stačit
/BUSRQ, /BUSAK,/HALT.
Ani ten RESET by nemusel být mám dojem potřeba, protože pokud se HALT
uvolní, měl by pokračovat kde přestal.

Ale radil bych hledat na Netu. Už je to dááááávno, co jsem podobné věci
nosil v hlavě.

Zdraví PavelK