Dalkove ovladani vrat

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Březen 23 12:50:53 CET 2024

USB transport je v tomto případě (pro bit-banging na rychlostech CNC)
kvůli latenci nepoužitelný.
Možná s nějakým superrychlým USB3 už by to šlo, ale tam zase nepojede FT245.

Pro ms rychlosti (tedy někde na úrovní max. stovek Hz) pro nějaký
programátor možná ano.
Ale chtělo by to, aby ten programátor fungoval přes služby systému,
nikoli přes přímý zápis na porty.
A to takto téměř jistě fungovat nebude.

Existuje projekt (myslím nějakého Němce), který LPT na úrovní HW zápisů
emuluje. Není to
přes FT245, ale přes nějaký MCU s příslušným firmware.
Zřejmě odchytáváním zápisů na I/O adresy, což způsobí výjimku, kterou on
obslouží zavoláním
systémové obsluhy.
Na pomalé věci by to pak fungovat mohlo.

PL