Spektrum gamma zareni, da se zjistit jinek nez fotonasobicem?

Lubor Otta butan na centrum.cz
Pátek Březen 22 14:10:19 CET 2024

Ten fotonásobič má asi jedinou výhodu v citlivosti, bude spíš pomalejší než pin?
Lubor

> Od: "Libor Konečný" <support na mikrovlny.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 22.03.2024 13:28
> Předmět: Spektrum gamma zareni, da se zjistit jinek nez fotonasobicem?

Dobry den vsem

 Po delsi dobe jsem vytahl svou bastl desku  s PIN diodou a nyni po
 pridani scintilatoru CSI(Tl)  testuji uranovou rudu a thoriovou
 puncosku. A snazim ze ziskat soubor energii (spektrum).

 Uz z nekolik zdroju jsem ziskal informaci, ze je mozne takto zjistit
 spektrum.

 Na webu jsou gamma spektraky  delane pres fotonasobic, tam je to vsak
 zcela jednoduche.