Spektrum gamma zareni, da se zjistit jinek nez fotonasobicem?

Libor Konečný support na mikrovlny.cz
Pátek Březen 22 13:28:21 CET 2024

Dobry den vsem

Po delsi dobe jsem vytahl svou bastl desku  s PIN diodou a nyni po
pridani scintilatoru CSI(Tl)  testuji uranovou rudu a thoriovou
puncosku. A snazim ze ziskat soubor energii (spektrum).

Uz z nekolik zdroju jsem ziskal informaci, ze je mozne takto zjistit
spektrum.

Na webu jsou gamma spektraky  delane pres fotonasobic, tam je to vsak
zcela jednoduche.

Mel ale zajima zda je mozne ziskat podobne vysledky pri pouziti PIN
diody a scintilatoru, kdy matematicky zjistim souhr energii tak, ze
pocitam dobu trvani detekovaneho pulsu a jeho aplitudy.

Diky za pripadne informace.

Libor