GPIB + čítač - jak jsem bez toho mohl žít ?? :)

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Čtvrtek Březen 21 19:50:14 CET 2024

Tedy odpověď je celkem jasná. Musel jsem, protože donedávna byly ty GPIB
převodníky hrozně drahé a když jsem si konečně vyrobil cenově dostupný
převodník z Pi Zero, tak jsem stejně měl na GPIB jen ten multimetr.

Ale dneska mi konečně přišel GPIB kabel a mohl jsem do měřící sestavy
zapojit i ten nový čítač. Takže jsem hned začal měřit jak se chová ten
můj starý GPSDO a po pár hodinách měření koukám, že maličko blbne.

Není to nic dramatického, ale celkem periodicky (tak 1x za cca. 800
sekund) mu najednou poskočí ten 10 MHz kmitočet klidně o 30 mHz a PLL to
musí dorovnávat. Pak to zase jede s šumem tak +/- 2 mHZ a za nějakých
cca. 800-900 sekund se to stane znova. A tak pořád dokola.

Nevím kde je chyba, jestli v tom, že anténa GPS není umístěná úplně
ideálně nebo jestli se tam za těch 25 let něco "nakouslo", ale kdysi,
když mi to měřili na AV ČR, tak tam nic takového nebylo a pak už jsem to
neměl jak zjistit. A vlastně ani nevím, co tam tenkrát měli za čítač,
jestli tam ta chyba nebyla vůbec nebo byla pod jeho rozlišovací schopností.

Zdraví PavelK