Dalkove ovladani vrat

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Březen 21 17:42:12 CET 2024

Nejde o těch 50 ms, které jsem jako příklad napsal. Jde o přesnost a o synchronizaci mezi jednotlivými piny. V nových operačních systémech, zvláště v 64bitových, se na ty porty prostě nedostaneš tímto způsobem. Ty programy nefungují. Je to prostě starý způsob, špatný způsob. A už hromadu let je to k ničemu.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601
https://www.clexpert.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Thursday, March 21, 2024 4:59 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Dalkove ovladani vrat

50ms? To mezitím ještě můžeš jít na kafe.
LPT se používalo (a stále používá) i pro řízení CNC, kde se bavíme o přesné frekvenci kroků kolem 25 kHz.
Kde jeden krok znamená zapsat nástupnou hranu, počkat příslušný počet mikrosekund a pulz ukončit.
A to všechno na 3 osách a jednom PWM pro vřeteno najednou.

Časování na úrovní milisekund musí i nějaký virtualizátor dát s prstem v nose.
Pokud je tedy navržen tak, že si přístup na porty od hostujícího systému vynutí.
Pro CNC (a tedy pro přímý přístup na porty) byly použitelně Windows do verze W7/32bit. Od W7/64bit už ne.

PL