Zasuvka s pojistkou

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Březen 18 09:57:57 CET 2024

To "vzal sebou" znamená, že hlavní jistič taky vypadl?
Obávám se, že se to stává celkem běžně. Sice by nemělo, protože by měla
být zajištěna selektivita.

V případě opravdu tvrdého zkratu se (podle mě) víc než selektivita
uplatní jen prostá rychlost vypnutí.
Protože zkratový proud spolehlivě přeleze meze všech jističů po cestě.
A docela se bojím, že pojistka nebude o tolik rychlejší, aby jistič
nestačil vybavit.

Při přepálení vlákna klasických žárovek, a následném vzniku oblouku, se
mi to stalo víckrát.
Shodou okolností mi stejně tak chcípl zásuvkový zdroj pro ADSL modem. A
mám pocit, že taky sundal všechny jističe po cestě.
Ještě ho někde mám, zkusím ho kuchnout. Docela by mě zajímalo, co se tam
vlastně stalo.
Čekal bych, že tam na vstupu bude NTC, které bude trochu brzdit ten
zkratový proud.

Že mi vypnul i hlavní jistič mě zas tak neštvalo. Aspoň vím, že tam není
zbytečně.
A že je vypnutí-schopen.

PL