Re: Jakou volit vypalovačku - bylo šablony

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Březen 18 08:20:04 CET 2024

Padla tady informace, že pálení laserem kouří a smrdí.
Jasně, z principu generuje kouř. A lze-li ho odstranit ze hry, tak
jedině dobře.
Tedy buď nějaké odsávání, nebo (jak to u hodně kouřících věcí dělám já -
fiknu to venku na balkóně).

Ale kolik toho kouře bude záleží na tom, jak dobře je proces vyladěný.
Tedy jak dobře je zaostřené ohnisko (jak úzká je spálená stopa) a jak
dobře je zvolená rychlost versus výkon.
Upřednostňuju vysokou rychlost, i za cenu, že na tlustých materiálech
musím udělat víc průchodů.
Ten laser by měl svítit na dané místo jen minimální nutnou dobu.
Pak vzniká i minimum kouře a minimální opal hran.

Třeba ty papírové šablony si klidně dovolím říznout i v nevětraném
pokoji (ale jsem v něm sám, věřím, že ženská by větřila).
Něco jiného je, když třeba řežu gumu na tvarová těsnění. To je pak ze
síry, obsažení v gumě, autentický smrad jako v pekle.
Aspoň člověk může trénovat, aby tam pak nepřišel nepřipravený.

PL