Re: cenový paradox LCD displejů

Lubor Otta butan na centrum.cz
Neděle Březen 17 14:25:10 CET 2024

Pro multiplexované displeje potřebujete víc napěťových úrovní, a možnost plynulé změny jejich hodnoty pro řízení kontrastu (jeho teplotní závislosti)
Atmel nabízí knihovnu, která využívá 3-tího stavu jeho atmega výstupů pro dosažení těch více úrovní.
Pro vlastní konstrukci bych jednoznačně použil destičku z ali, která obsahuje LCD kontroler, a řízení po I2c, variantoru je i paraelní řízení po 4 nebo 8-mi datových bytech, pro aplikace s nadbytkem nožiček. Nedávno jsem si z ali koupil grafický displej https://vi.aliexpress.com/item/1005001621784395.html, který má na sobě jako bonus SPI paměť s generátorem čínských znaků :-)
Lubor

> Od: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 17.03.2024 13:33
> Předmět: Re: cenový paradox LCD displejů
>
> Předpokládám, že se s takovým LCD pracuje tak, že se připojí přímo (sériové odpory?)

Naco odpory?

> na nožičky procesoru

Na nozicky LCD kontrolera. Alebo na nozicky mcu so zabudovanym kontrolerom.

Ak je displej nemultiplexovany, tak iste, ide to priamo aj z mcu, cojaviem trebars v preruseni od casovaca. A na napatie/kontrast pouzit nejako nastavovane napajacie napatie mcu?

wek