AI

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Březen 16 07:08:23 CET 2024

Docela dlouho jsem tomu vzdoroval.
Asi proto, že když vyběhlo ChatGPT 3.5, tak jsem to zkoušel, a on se se
mnou odmítl bavit o ženských.
Tedy úplně neodmítl, ale mluvil(a) jako absolventka klášterní školy.

Teď jsem mu ale znovu dal šanci a pověřil ho komplexním fyzikálním výpočtem.
Problém rozebral výborně, pěkně okomentoval co a proč dělá.
Napsal k tomu vzorce, do nich pak dosadil konkrétní čísla.
Všechno spočítal dobře, včetně trigonometrických funkcí.

Na konci měl vynásobit poslední 2 čísla, a výsledek mu vyšel 10-násobný.
Docela zrádné, protože v celém průběhu působil sebejistě, tak člověk
přestal být ostražitý.
Naštěstí danou problematiku celkem znám, a tak mě to praštilo do očí.
Ale pokud by to použil někdo, kdo o problému nic neví (student k napsání
seminárky například), tak může být průšvih.
Když jsem mu řekl, že to má blbě vynásobené, tak se slušně omluvil a
opravil to.

Docela mě to uchvátilo, tak jsem si objednal placenou verzi ChatGPT 4.0.
Ještě jsem ji nenastartoval.

Zaznělo tady v debatě, že ChatGPT neumí hledat. Slyšel jsem, že lidi
verzi 4.0 cíleně krmí daty.
Tedy že mu dají požvýkat datasheet daného zařízení, na které se pak
chtějí ptát.
Ale sám jsem to nedělal, tak nemůžu sloužit zkušenostmi.

PL

PS. Změnil jsem subjekt na obvyklejší označení.