RE: výroba šablony pro pastu

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Pátek Březen 15 20:32:16 CET 2024

Šablony si nechávám vyrábět vždy spolu s deskami, nedělám si je sám. Je to dost pohodlné a kvalitní. Kdysi hodně dávno jsem si koupil fosforbronzový plech (ještě ho tu určitě pěkný kus mám), že si budu šablony vyrábět. A několik jsem si jich také vyrobil. Tehdy to ještě mělo smysl. I cenově. Chce to nanést rezist na obě strany a leptat z obou stran. Jinak bude profil kónický. A chce to tedy se fakt trefit proti sobě. Dnes se šablony většinou vyrábí laserem. LPKF na to má pěknou mašinu. A není zrovna zadarmo.

Jde to ale i na levném domácím laseru z papíru. Psal nám tu o tom Petr Labaj, tak jsem to tehdy také zkusil. Na jedné desce, kde bylo jen několik SMD součástek, a kterou jsem chtěl osadit jen dvakrát, jsem kovovou šablonu vyrobit nenechal. A zkusil tvrdý papír. A šlo to v pohodě:

https://youtu.be/LUGzGuyQssQ

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601
https://www.clexpert.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of alkaline
Sent: Friday, March 15, 2024 7:57 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: výroba šablony pro pastu

No "vlastní návrh" - komplet (nejen gerber) soubory mám, takže s daty pro další práci není problém. Leptat z plechu - no do tyhle chemie se mi příliš nechce,ale s to cu fólii to už je zajímavějši a domácí leptání cu mám celkem zmáknutý. Já bych sice dokázal si sehnat tenký plech z 0.5l nepotištěných plechovek, takže tam by asi nemělo být nic k čištění.  Docela by mne zajímal, jak bude vyhodnocený Váš pokus s cu.

R.S.

Odesláno z bezpečného Proton Mailu<https://proton.me/>.