ot: UI

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Březen 15 14:24:43 CET 2024

UI není datasheet:-)

Když jsem do chatgpt4 zadal "Najdi datasheet od PIC18F2620" tak ho
našel. Ale těžit z něj informace odmítnul: "Pro zjištění všech
periferií, které jsou uvedeny v datasheetu PIC18F2620 na adrese
Microchip's PIC18F2620 datasheet
<https://ww1.microchip.com/downloads/en/devicedoc/39626e.pdf>, budete
muset stáhnout a prohlédnout tento PDF dokument. V dokumentu naleznete
detailní informace o všech periferiích, které tento mikrokontrolér
podporuje, včetně popisů jejich funkcí a použití. Bohužel nemohu
prohlížet nebo stahovat obsah přímo z webových stránek nebo PDF souborů,
proto vám nemohu poskytnout přímý výpis periferií z tohoto dokumentu."
Jiná věc je, že m;že celkem slušně pomáhat při programování. Samozřejmě
jsou vyšší šance u pythonu, než u VHDL:-) Prostě takový ty věci, co bych
hledal na stackoverflow 5 minut, tak z něj vypadnou hned, přehledně a s
ukázkou kódu. Co bych našel za p;l hodiny, to už tak jistý není. Ale z
odpovědi lze třeba usoudit, že tohle bude problém, zvolit jinou cestu a
tu půlhodinu si ušetřit. Někdy překvapí, třeba děti na kroužku si
nechaly napsat běhací světlo na portu A od ATtiny416 Xnano a program
fungoval. Zajímavý je, že verze 3.5 a 4 se shodly na tom, že budou bity
zcela zbytečně nastavovat/nulovat jednotlivě, ale jedna použila klasické
řešení s AND/OR a druhá PORTA.OUTSET a OUTCLR. PH