Svetlo pro male akvarium

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Čtvrtek Březen 14 19:44:46 CET 2024

Rovnou do toho dejte i časovač/stmívač, pravděpodobně levněji než vlastní výroba je něco z Ali. Na světlo se dost často používá WRGB, aby to mělo hezčí barvu, některý ledkový eshopy mají přímo sekci s pásky pro akvaristy, tam už těch víc barev bývá a často jsou ve vodotěsným provedení. A hlavně to moc nepřehánět, když to bude svítit moc, bude se dělat řasa, ale to pak jde případně regulovat stmívačem.

-----Původní zpráva-----
Od: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> za uživatele Pavel Kutina
Odesláno: čtvrtek 14. března 2024 19:38
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Předmět: Svetlo pro male akvarium

Zdravim,

dcera dostala od pritele male akvarium (200x200x200 mm), zatim tam ma par sneku a nejakou zeleninu, ale chtela by krevetky - a k tomu uz by to chtelo lepsi svetlo, nez ma ted (ted tam ma nejak pribastlenou lampicku).

Kouknul jsem se, kde takove svetlo roste a co to stoji. Kdyz mne vzkrisili, rekl jsem si, ze tohle prece snadno dokazu taky :)

Tusite nekdo, jake parametry by melo takove svetlo splnovat? Na prvni pokus mne napadlo pouzit nejake RGB pasky (aby se dala nastavit nejaka sprvna barva svetla), natahat jich par vedle sebe, nalepit na kus hliniku a smytec.
Akorat ze ty profesionalni maji ty LEDky desne huste vedle sebe, coz s paskem nedosahnu. S cim muzu pocitat? Kolik LEDek na takovou plochu? Nejak predpokladam, ze "studena denni bila", kterych se mi tu valeji mraky, asi nebude to prave, jinak by to urcite nekdo do tech svetel pouzil a nekomplikoval by si zivot.

Vim, ze tu par akvaristu je a priznam se, ze bych to chtel jako projekt "rychle dovnitr, ryche ven" a moc se s tim dal necrcat . Druha varianta je tip na neco, co mi bude stacit a bude to stat petikilo i s dopravou...

Nemate k tomu nekdo par slov?

Diky.

Pavel Kutina