Re: Mikroskop z Číny - příjemné překvapení

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Středa Březen 13 00:51:54 CET 2024

Tak tohle mně nenapadlo měřit a ani nevím jak bych to měřil.
Já to beru jako brutálně lepší brejle. Když pod tím hejbu s tišťákem,
tak to normálně zobrazuje v reálném čase a po pravdě řečeno mně ani
nenapadlo, že by to mohlo mít nějaké zpoždění.
Když jsem to ukazoval mojí drahé, tak jsem používal jehlu, abych jí
ukázal na kterou část Pi Pico kartičky se vlastně dívá a taky tam žádné
zpoždění nebylo. Řekl bych, že po nějakém kratším zacvičení bych pod tím
mohl i pájet.
Ale to je jen subjektivní pocit. Pokud je na měření zpoždění nějaké
metodika, mohu to zkusit změřit a uvidíme. Zařízení jako takové žádnou
informaci o zpoždění nebo o framerate nezobrazuje.
Celkově vzato je smyslový pocit stejný, jako kdybych se díval na stejné
místo zvětšeně a něco tam dělal. Jediný rozdíl je v tom, že vidím, jak
děsně se mi klepou ruce, což normálně nevidím.
Jako zásadní výhodu oproti klasickému mikroskopu bych viděl to, že to má
mnohem větší hloubku ostrosti. Ale to je taky subjektivní dojem, protože
já si s klasickým mikroskopem nerozuměl už kdysi na VŠ. Moje oči nejsou
na klasický mikroskop nějak stavěné nebo co a jakákoli praktika z
biochemie či biologie byla pro mně vždy totální utrpení.

Zdraví PavelK