BOSE WAVE radio

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Neděle Březen 10 21:55:25 CET 2024

Chyba byla ta korekce před kompresorem toho L kanálu, musíte ji dát až
ZA EQ, před výkonový zesilovač.

Proč je kompresor zrovna na L, viz rozložení nástrojů při mixu. Oni to
černoši a bílé tlamy co se opičí a dělají taky ten negerský rámus
úspěšně ignorují, ale to snad nikdo z nás tady neposlouchá.

Pokud jsou tam dráty od desky EQ, tak ty korekce mohou být RLC ale umět
to spočítat, nebo s jedním tranzistorem (a jedním gyrátorem místo L) na
korekci zesílení, OZ na toto nedoporučuji.

Doporučuji na stařeckou korekci sluchu zvednout 4-5 kHz o 6+dB a Q=1-2.
Výpočet je na 4QD to se dobře pamatuje, ten web žije snad už 30 let, tak
raději uložit vše.

Tu směrovost výšek dělají blbé repráky (nejde čekat zázraky) a blbá
clona před nimi. Můžete si tam dát levné piezo, které budou svítít
okolo, ale asi už to nebude hezký. Kdysi jsem hledal v číně, mají 38,
41, 51mm ultrasonic speaker

Jejich charakteristiky jsou tady, ale nevím který je který, neuložil
jsem si to, když je někde najdete, dejte vědět.
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1guBXjwfH8KJjy1zcq6ATzpXa1.jpg
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1_nhqjDnI8KJjy0Ffq6AdoVXaY.jpg

BOSE s tou směrovostí ale naopak může počítat (= je to u něj zvykem),
protože výšky správně mají svítit i ke zdi, možná tak bude stačit jen ta
4-5kHz korekce a bude to fajn. Na 50+ let staré audiotechnice to byl
"presence" filtr. Někdy na 3kHz, ale to už je moc nízko (resp. až vám
bude o 30 víc).

Ztráta citlivosti sluchu není že ty kmitočty vůbec nevnímáte, vy je
naopak velmi dobře vnímáte a působí rušivě až obtěžujícně (dělá to
prostě ohlušující kravál), proto není vhodné vyrazit výšky na doraz, ale
jen tu část, kde ještě slyšíte a tam kde už vůbec neslyšíte, to naopak
uříznout, ať vám to nesere do uší.