Re: Kalibrace voltmetru v domácích podmínkách...?

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Pátek Březen 8 23:35:46 CET 2024

Pokud si dobře pamatuju, někdo tu zmiňoval správně uchovávané tužkové
baterie.
Jako další možnost mně napadá nějaká přesná reference od AD nebo jiného
výrobce. Případně nějaké Open Hardware řešení nějakého kalibrátoru.
Třetí možností, pokud jsou měřítka vybavena dostatečně vysokým vstupním
odporem, mně napadá použít elektrody od nějakého pH metru a měřit napětí
mezi referenční a měřící elektrodou v nějakém definovaném roztoku
(nějaký pH cca. 7 pufer v destilované vodě).
Hodně záleží na tom, jestli je kalibrací myšlena přesnost řekněme na
milivolt nebo na mikrovolt a taky jestli je ta přesnost nutná jen pro
domácí použití nebo pro produkční prostředí. Produkční prostředí
potřebuje papír a to je pak nutné kalibrovat v nějaké certifikované
zkušebně.

Zdraví PavelK