Re: Zdroj Wanptek TPS305 bylo: Re: Laboratorní zdroj

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Pátek Březen 8 23:25:44 CET 2024

Před časem se tu řešily tyto zdroje a po dobrých referencích jsem
podlehl a protože jsem zrovna potřeboval zdroj 55V s proudovým omezením
tak jsem si jeden 60V/5A objednal. Vzhledem k čínským vánocům trvala
doprava docela dlouho, ale dnes konečně drazil.
Zajímalo mě hlavně jak se bude chovat při proudových nárazech a tak jsem
ho připojil na modulovanou zátěž která byla nastavená na 4,8A/0A
obdélníkový průběh s periodou cca 5Hz. Posílám obrázky z osciloskopu.
Obrázek 1 je zdroj nastavený na 55V bez zátěže, obrázek 2 - 55V při
zátěži cca 4A, Obrázek 3 modulovaný odběr 4,8A /0A . Při nastavených 55V
bylo ve skutečnosti na svorkách 55,160V (měřeno Fluke 8842). Asi 10minut
jsem to zatěžoval proudem 4,8A při 55V a zdroj to bez problémů přežil.
Výstup vzduchu ze zdroje byl studený, zátěž měla 65°C :-). Zde oblíbený
LED test skončil okamžitým zničením LED diody což se ovšem u spínaného
zdroje předpokládalo. Snad jedinou výhradu bych měl k tomu že při
nastavení výstupního napětí 55V ale bez odběru (respektive odběr byl cca
10mA) zdroj čas od času sepnul ventilátor. Při 12V to ale nedělal. Při
nastavení na 12V bylo napětí na svorkách 12,038V, při nastavených 5V
bylo skutečné napětí 5,02V. Dovnitř zdroje jsem nelezl, ale z venku
zdroj vypadá velmi solidně.
Snad jedinou výhradu k provedení mohu mít k neviditelnému popisu tlačítek.

Myslím že za 1400 kč to není tak špatné.

     Martin.