Re: Kompatibilita optických SFP modulů a switchů

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Březen 8 22:11:48 CET 2024

Děkuji za odpovědi.
Opět jsem to sloučil do jednoho mailu. Tentokrát i proto, že post od
pana Koželuha mi mailem vůbec nedorazil, ale ve WWW archivu je.

Docela mě rozesmutnila ta zpráva o problémech s TP-Linkem. Já mám zatím
obecně s výrobky této firmy jen dobré zkušenosti. A mrzí mě, to v
oblasti optiky neplatí.
A současně díky za upozornění, protože zrovna TP-Link bych si jinak
právě z důvodů dosavadní spokojenosti docela rád koupil.

Začínám mít v té kompatibilitě slušný hokej. Pak Šimek píše, že s HPE mu
jede skoro všechno. Ale třeba ten MaxLink dělá právě pro HP speciální verzi.
Proč mi to to výrobci dělají? Co jsem jim udělal, že se mi takhle mstí?

Pozitivní ale je, že to Číňan umí přeflashovat.
Tak když to umí on, tak to snad musí český bastlíř nějak zvládnout taky, ne?

Díky.
PL

*****************

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pátek Březen 8 20:35:13 CET 2024

DDM určitě doporučuju, bez něho není kolikrát ani vidět chybovost linky,
což u propojení na stole asi nikdy nenastane (pokud to člověk nenavodí
třeba zalomením kabelu), ale v reálu se to stává, zvlášť pokud to vařilo
nějaký hovado. Obvykle se snažím kupovat moduly kompatibilní s danou
značkou a s DDM problém nebývá, každopádně se doporučuju velkým obloukem
vyhnout modulům od TP-Linku, s těma mám jenom ty nejhorší zkušenosti.
A samozřejmě tahle optika nebude fungovat s tím, co nabízí ISP, tam je
třeba sáhnout po ONT nebo OLT modulech (teď nevím, který je na které
straně).