RE: Kompatibilita optických SFP modulů a switchů

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pátek Březen 8 21:59:45 CET 2024

Doporučuju v datasheetu výrobce najít kompatibilní moduly a ty si pak hledat v rámci alternativ, s tím mám snad 100% zkušenost u nákupu vyšších desítek modulů do různých switchů. Bez problémů takto kupuju 10Gbit moduly do Arub a Cisca. Případně doporučuju mrknout na www.alternativo.cz

-----Původní zpráva-----
Od: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> za uživatele Petr Simek
Odesláno: pátek 8. března 2024 21:12
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Předmět: Re: Kompatibilita optických SFP modulů a switchů

On Fri, 8 Mar 2024, Petr Labaj wrote:

> Měl bych dotaz na síťaře, co dělají s optikou.
> Jak je to prosím v praxi a kompatibilitou SFP modulů různých výrobců
> se switchi různých výrobců?

Nic moc. Treba HPE s Comware sezere skoro vsechno. Aruba jen ty svoje a i kdyz se zapne aby nedelal "check" tak se vsim nechodi. U Cisco je to pry jeste horsi.

> V SFP modulu by měla být EEPROM, ve které budou uložené parametry
> daného modulu.
> A možná/zřejmě tam bude i něco, co  bude fungovat ve funkci "vendor locking".

Presne tak.

> Jaké máte prosím praktické zkušenosti s tím strčit třeba SFP modul
> nějaké firmy do switche jiné firmy?

Ony se daji koupim OEM moduly ktere jsou jiz prizpusobeny pro ten dany switch, je treba to jen predem specifikovat, ale je to pakarna. Pokud chcete metalikou prpojit dva ruzne switche ktere delaji tuhle pakarnu tak si musite objednat kabliky ktere maji kazdou stranu programovanou pro toho vyrobce. Proto se dost casto switche propojuji optikou i na kratkou vzdalenost.

> A pokud by to bylo skutečně zamčeno pro různé výrobce:
> neexperimentoval někdo s výměnou obsahu té EEPROM?

Koupili jsme kabely od cinana, ve switchi Aruba nefungovaly. Cinan dodal jiny obsah eeprom a ejhle - kabely funguji.

Ale jsou i pripady kdy to nejde z HW duvodu ze ten switch neni kompatibilni s modulem, uz si presne nepamatuji proc - jsou snad dve verze rozhrani.