Scintilator, jak overit funkcnost

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Sobota Březen 2 18:37:57 CET 2024

no my jsme brali co aktuálně vycházelo cenově rozumně - parametry - plocha..
pohledem do datasheetu mi to připadá, že peak citlivosti na zelené je udělaný zeleným filtrem, což možná člověk asi nechce..? filtr = nějaký útlum i na zelené..
v objemu detektoru by asi měla být ideálně tma jako v pr..  což šlo nejlépe docílit samolepící Al fólií, která zároveň fungovala jako el. stínění.
v.

> Od: "Libor Konečný" <support na mikrovlny.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 02.03.2024 18:08
> Předmět: Re: Scintilator, jak overit funkcnost

Dekuji

A nevadi ze ty diody TEMD5080X01, maji peak 940nm ?
U scintilatoru CSI je peak kolem 550nm.
Takze uvazuji pouzit  TEMD5510FX01
Fisrt sensor byl hodne drahy.  Uz se ale nevyrabi. Meli jeste pred tim tunelovou diodu. Ta byla vyrazne lepsi.
LK
Dne 02.03.2024 v 17:21 Vojtěch Petrucha napsal(a):zdravim,

par let zpátky jsem to (velmi amatérsky) zkoušel se studentem v této BP:
https://dspace.cvut.cz/handle/10467/94473 <https://dspace.cvut.cz/handle/10467/94473>
detektor vyrobený ze scintilátoru obaleného ze tří stran fotodiodami TEMD5080X01,
fungovalo to, ale s výrazně horší citlivostí než profi hotový modulek od first sensor.
problém byl mimo jiné asi v tom, že dodané krystaly měly opticky matné stěny, takže optická vazba na diody byla asi mizerná.
nějaké krystaly mi tu ještě zbyly, kdyby měl někdo zájem

v.

 > Od: "Libor Konečný" <support na mikrovlny.cz> <support na mikrovlny.cz>
 > Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz> <hw-list na list.hw.cz>
 > Datum: 02.03.2024 16:24
 > Předmět: Scintilator, jak overit funkcnost

Zdravim

 Mam pro test dva krystaly CSI (Tl) a potreboval bych overit funkcnost.

 Moje idea je takova , pridat k nim nejakou fotodiodu 550nm a priblizit k
 ni thoriovou puncosku.  Tusim ze nektere gamma diody jsou takto delane
 jako komplet.

 Zkousel jsem sledovat krystal i pres kameru, ale bez vysledku.

 Dik za tip.

 Libor